Välkomstsnack och drömvisningen

Hej allesammans!
Idag hade vi en liten kort introduktion för Erasmusstudenter. Vi var inte speciellt många, kanske ett tjugotal, vilket är lite märkligt då föreläsaren berättade att det går 2000 internationella studenter på universitetet. Misstänker att de flesta börjar på höstterminen. Efter informationen fixade vi lite med studentkort och annat. Kikade precis in på hemsidan med information om scheman och liknande och det verkar vara never-ending litteraturlistor.. Hoppas att det mesta är frivilligt.
 
Nu på kvällen har jag varit på en riktig drömvisning. Det var ett litet radhus som ligger supernära skolan, kan inte ta mer än 3 minuter att gå. Huset var ljust och fräscht (i engelska mått) och mannen och kvinnan som bor där verkade väldigt trevliga och lugna. Hyran är dessutom inte alls speciellt hög (också i engelska mått..) så jag kan inte säga något negativt om stället. De har givetvis haft många som har varit intresserade av rummet men jag håller ändå tummarna för att jag gjorde ett gott intryck. Troligen skulle de höra av sig redan imorgon med besked så håll tummarna för mig nu!! Ursäkta att det blir mycket boendesnack och noll bilder och annat, men det är lite så tillvaron ser ut just nu haha. Håll ut, det kommer mer äventyr, stadsintryck, bilder och skolinfo senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0