Lite bilder!

Ar vralforkyld idag. Och har tydligen akt pa broncitis sa antibiotika it is. Istallet for att dryfta mina sjukdomar visar jag nagra bilder fran senaste tiden.


Har jag namnt att jag har blivit mastare pa panflojt? Skamt asido..

Ines friterar tequeños. Smarrigt!!

Lottas despedida for vannerna. Nu bor jag sjalv dar nere i volontarrummen.

Sylararens dotter som bar sin docka precis som manga av mammorna har. I ett vackert tygstycke pa ryggen. Sa sot!!

Trotta tjejer haha.

Pa crepissimo med Lotta, jag och Gustav bjod pa middag, ett litet tack for mycket stod och roligt sallskap!

Lottas despedida med flickorna. Tarta, tequeños och popcorn!

Jag och Candy

Despedida

Igar, fredag, hade vi hejdafest for Lotta som beger sig av mot nordligare riktning pa tisdag. Personalen pa Niña Maria och Hogar samlades och det blev lite snacks och spontandans. Tequeños, ostfyllda friterade degknyten, med guacamole ar syndigt gott!

Idag gick jag och bokade tid hos doktorn. Mandag morgon it is. Hostan vagrar ge med sig sa vi far se om det gar att fa bukt pa det med lite medikament. Sedan har jag bara slappat hela dagen verkligen. Har inte haft mycket energi idag, men tvattat har jag gjort i alla fall.

Annars rullarna dagarna pa i rasande fart, snart far jag aterse familjen som jag saknar mer och mer.

Vanskapsband

Under veckan som varit har jag fatt dras med min hosta.. Har dock jobbat pa som vanligt, har bara 4 veckor kvar i Arequipa nu sa jag vill inte forlora nagon tid med barnen. Har under veckans gang varit pa 3 hembesok (bilder kommer nedan). Aven om dessa tjejerna inte tillhor de som ar allra fattigast sa forstar man att de har de knapert nar de inte ens har ett bord att ata frukost vid. Men som sagt de har de battre an en del.

Jag har aven borjat med en ny "taller", lektion, for tjejerna. Pa onsdagarna ska de fa lara sig hur man knyter olika armband som sa smaningom kan ga till forsaljning. Hjalp till sjalvhjalp sa att saga. Landet borjar redan generera massvis med spenat som de anvander till sallad, och jag tror att sadana idéer ar viktiga.

Pa fredag ska vi ha en despedida, hejdafest, for Lotta som aker hem nasta vecka. Kommer bli tomt nere vid vara lilla utomhusmatsal nar hon aker.

I helgen kommer en kille fran Brasilien hit som vi traffade under Boliviaresan, sa det blir nog lite guidande och utgang.

Nu kommer lite blandade bilder fran hembesok och Niña Maria.


Lunch pa Hogar

Lilla Rosita leker med tvattmedlet

Kommer sakna dessa goingar!

Sa har kan ett kok se ut i Peru

Ett sovrum


Bolivia

Hemma igen fran paskvistelsen i Bolivia. En helt underbar resa! Har kommer en liten dag-for-dag- sammanfattning.
Tisdag:
Pa kvallen tar vi nattbussen till Puno dit vi anlander vid 4tiden pa morgonen.
Onsdag:
Vi tar en buss hela vagen till La Paz, Bolivias huvudstad. El alto, ovre delen av staden sag ut som en gyttjepol men sedan kom vi fram till sjalva centrum och WOW vad det var vackert. Staden ligger som i en gryta och husen klattrar upp overallt. Eftermiddagen spenderades med att promenera runt lite i stadskarnan.
Torsdag:
Vi forsokte ta oss till en utsiktsplats som vi fatt rekomenderad for oss men kom inte riktigt hela vagen. Taxichafforen slappte oss en bit upp och pastod att vi bara behovde promenera nagra meter.. Dock var utsikten helt fantastisk sa det gjorde oss inget. Pa eftermiddagen traffade vi Hanny (svensk volontar) och Carlos, hennes pojkvan. At middag och gick till en bar med liveframtradande. Guitarristen var otroligt duktig!
Fredag:
Pa morgonen bar det av till Tiahuanaco, lamningar fran en kultur som var foregangare till inkakulturen. Haftig plats, men framforallt intressant. Ett mysterium hur de har lyckats fa stenblocken sa raka for vulkanstenen ar extremt hard. Pa kvallen gick vi till ett torg dar de hade paskprocessioner. Vi gick dit tillsammans med ett gang fran turen pa morgonen. Efterat at vi middag ihop och pratade fram till midnatt.
Lordag:
Vi tog oss till terminalen pa morgonen tillsammans med en brasilianare fran turistturen. Vid lunch bar det av till Copacabana, en mysig stad vid Titicacasjon pa den bolivianska sidan. Vi traffade en tjej fran Israel pa bussen ocksa, och vi 5 tog oss uppfor ett litet berg for att kolla pa utsikten. Lackert att se solnedgangen vid sjon, men lungorna uppskattade inte riktigt vagen upp haha. Man blir betydligt mer andfadd pa den hojden 3800 meter ungerfar om jag inte minns fel. Pa kvallen at vi middag.
Sondag:
Tidigt pa morgonen paborjade vi en lang vandring alla 5. Vi gick 22 kilometer fran Copacabana till en annan by for att ta en bat darifran till Isla del Sol. Riktigt harligt att fa se lite gronska, hora lite fagelkvitter och slippa alla avgaser! Vi traffade en farbror i en liten by som var riktigt skon. Han jobbade med turism och samlade pa vykort. Han visade stolt upp hela samlingen for oss.
Pa eftermiddagen kom vi fram till on och aterigen var det uppfor uppfor uppfor.. Efter att ha lamnat vaskorna pa hostelet tog vi oss till ett tempel nere vid sjon. Vi hittade inte ratt vag dit sa vi tog en "genvag" over kullarna.. Pa kvallen at vi middag. Vi fick sallskap av 2 killar fran Argentina och en till Brasilianare.
Mandag:
Hela ganget fran gardagen mottes upp pa morgonen for att promenera fran ons sydsida till norra sidan. Otroligt vackert! Det var skont att strosa runt i sina tankar med alla lackra vyerna. Efter lite olika stopp vid tempel och liknande tog vi oss tillbaka till Copacabana och sedan akte jag, Elena och Gustav vidare mot Puno och Arequipa.
Kan verkligen rekommendera Bolivia som resemal. Vi sag bara en brakdel, men det vi sag var fantastiskt. Maste dock saga att jag tycker peruanerna ar trevligare. Mycket artigare nar man fragar om priser och om vagen.
Har kommer ett smakprov i bilder!
Utsikten fran La Paz. Tyvarr fangar inte bilder hur maktigt det sag ut.
Lamningarna. Huvuden ar skulpturer av stadens vise man.
Utsikt over La Paz fran andra sidan av staden.
Pa den lilla bergstoppen i Copacabana
Promenaden
promenaden
Isla del Sol.
Det far racka sa for tillfallet for nu knorrar magen!

Da kommer det lite bilder till

Har man sagt det sa har man - har kommer bilder!


Misti - utsikten fran Elizas arbetsplats under grillkvallen

Chachani pa andra sidan. Solnedgangarna har slar allt jag sett tidigare!

Stamber, Elena och jag.

Rodolfo och Eliza vid fodelsedagstartan, tres leches - SA GOD!

Palmsondagen uppmarksammades pa torget med orkestrar rokelse och styetter.


Sondag - vilodag

Riktigt lugn dag idag. Tvatt av klader, glassfika och en tur till parken. Blev inget hembesok imorse.. Vi ar i peru, inget forvanar haha. Vi ska ta det pa tisdag istallet.
Gardagens grill var riktigt lyckad. Stallet var betydligt mer gront och stillsamt, men jag gillar narheten vi har i centrum. Hursomhelst blev det grillad korv, kott, potatissallad, sallad, tarta, grillad banan med choklad - ja, magen var nojd! Skulle lagt in bilder, men far bli en annan dag for har verkar de ha byggt in datorn sa bra att man inte nar usbingangen.... Suck.

RSS 2.0