Första skoldagen

I lördags gick jag på de två visningarna jag pratade om. Det ena rummet låg i ett hus som delades med 11 andra studenter. Tänk er filmen "Project X" så får ni nog en känsla av hur det såg ut där.. Muggar och ölflaskor spridda överallt, i trappan, i duscharna etc. Köket brukade vara vitt men det var knappt man såg det. Så nej tack haha, det blev det inte.

Visningen därefter var riktigt bra. Rummet låg dock i källarplan och hade tydligen två olika klubbar som grannar. På kvällen frågade en kille vars rum jag tidigare kollat på (och inte varit övertygad om p.g.a den dåligt städade toan) om jag ville ta en öl med honom och den andra killen som bodde i lägenheten. Jag tackade ja, och tog med mig Ellinor och passade på att kolla in lägenheten en extra gång. Vet inte om det var för att jag inte tände lampan på toaletten förra gången jag var där, men den här gången var det riktigt fräscht! Och rummet är superstort. Så efter en öl bestämde jag mig för att tacka ja till erbjudandet. Den andra killen jag ska dela lägenhet med visade sig vara en riktig komiker haha, så jag och Ellinor skrattade ikapp.

Under söndagen köpte jag lite kurslitteratur och sedan firade vi Australia day på hostelet. Det var himla mysigt. Dagen efter flyttade Ellinor in i sitt studentkorridorsrum så jag följde med dit. På kvällen var det pub-quiz för Erasmusstudenter. Trots att vi kom på 4e plats var det en riktigt trevlig kväll. Vet inte om ölen var någon höjdare för min förkylning som har blivit ännu värre..

Idag flyttade jag in på golvet i Ellinors rum haha. Köpte ett liggunderlag, så här ska jag bo till på lördag när mitt hyreskontrakt börjar. NEJ, korrigering, jag flyttar tydligen in på torsdag istället (fick precis ett sms) YAAY. Jag längtar tills jag får packa upp min väska!!

Hade även min första föreläsning idag. Den gick väl bra, lite svårt att hänga med när begreppen är på engelska, men det kommer nog snart. Har tragglat mig igenom några texter som skall läsas inför seminariet.. Det är 1. inte superintressant 2. svårt med engelskan = jag läser extreeeemt långsamt. Verkar vara helt sjukt mycket att läsa så vi får väl se hur det här ska gå haha, jag och Ellinor är smått skeptiska.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hanna vad roligt du verkar ha det! Och vad skönt att boendet ha löst sig :D Vi saknar dig här hemma, puss!

2014-01-29 @ 09:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0