Bristol

Okej, äntligen en lugn stund och möjlighet att uppdatera er där hemma. För er som inte vet befinner jag mig just nu i Bristol ochs ska påbörja min utbytestermin här om några dagar.

Flyg och bussresan hit igår gick väldigt smidigt. Jag åkte tillsammans med Ellinor, en tjej som läser samma program som mig men en annan inriktning. Jag hängde på henne till hotellet hon hade bokat och tog en natt där jag också. Eftersom vi kom fram på förmiddagen tog vi oss en lunch och sedan satte vi igång direkt med bostadssökandet. Gisses vilken djungel. Det är så svårt att veta vilka områden som är bra, och vilka man verkligen bör undvika.. Vi skrev till en hel del personer och lyckades skrapa ihop några visningar var till idag.

Min första visning var ett skämt haha. Kom dit och kände ett moln med marijuanarök utanför lägenhetshuset. När jag kom in i lägenheten fick jag kämpa för att hålla minen för det var något av det skabbigste jag sett (och luktat..). Nästa ställe hade delat badrum och kök, men det var väl dugligt. Det sista stället var helt underbart men hade 35 andra intresserade så chansen att jag utmärkte mig känns inte så stor haha. Ellinor hade inte mycket mer tur.

Inatt sover jag på ett hostel istället, det är lite mer budgetvänligt. Har lyckats få till 2 visningar imorgon också så jag håller verkligen tummarna för att de är något att ha! :) Som ni hör har vi inte hunnit se oss runt och få en känsla för staden riktigt än utan vi har mest irrat runt och letat boende, men förhoppningsvis är det snart klirat och då ska jag uppdatera er om hur Bristol är.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad kul att du bloggar igen Hanna, ska folja sa mycket jag bara hinner :D

2014-01-22 @ 03:33:07
URL: http://glasflisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0