Uppsatser högt och lågt!

Okej, det stormar och har sig här i UK. Funderar på att göra allvar av mitt tidigare skämt och gå med i "zombie apocalypse society". Känns faktiskt som att jordens undergång närmar sig lite haha. Jag och Ellinor tog oss ut på en promenad i söndags. Vi gick till en park/joggingstråk som heter The Downs. Det var härligt att få se lite grönt och slippa tänka vänstertrafikvänstertrafikaaaah. Man hade fin utsikt över floden och bron också, så nästa gången kanske kameran åker med. Dock varade idyllen inte länge... På väg tillbaka började det hagla. Aja tänkte vi, inte så farligt, vi hade paraply med oss. Sedan brakade helvetet lös haha. Det började blåsa storm och hagla samtidigt. Eftersom det blåste från sidan fick vi använda våra paraplyer mer som sköldar. Kan ju säga såhär, när det äntligen höll upp och slutade blåsa såg det ut som om jag stampat på och knycklat ihop mitt paraply..

Efter ett klädbyte tyckte vi att vi var välförtjänta av en sunday roast. Vi tog biff, och det serverades med sås, rostade potatisar och grönsaker och någon konstig brödliknande sak (fortfarande oklart vad det var). Det var supergott! Det blev givetvis en obligatorisk efterrätt också, både jag och Ellinor är svaga för sötsaker. Jag tog pudding (lite sockerkaksaktigt fast med torkad frukt) och den serverades med hemmagjord varm kolasås och glass. I WAS IN HEAVEN. Det var en hit vill jag lova! Kommer bli mer av den varan!

I måndags började gymmandet. För att kompensera lite för all öl och alla sötsaker. ;) Har varit där idag också på första passet. Det blev zumba och jag kan inte påstå att jag kände mig speciellt graciös eller sexig, men men, skrattade gott och svettades gjorde jag.

På fredag är det alla hjärtans dag. Den ska vi fira med en Erasmusfest. Den är döpt till Project X och för alla som har sett filmen så kan man väl lugnt säga att det ger höga förhoppningar om galenskap haha. Klädkoden är stoppljus, grön för singel. Får väl handla någon grön accessoar då..

Fick mejl idag om att vi erasmusstudenter har rätt att välja om vi vill skriva uppsats eller prov i våra kurser. Just nu har jag två prov och en uppsats. Tror jag ska byta så jag har uppsats i alla tre kurserna. Det kommer bli saftigt att skriva cirka 40 sidor sammanlagt till mitten av maj. (alla deadlines är ungefär samtidigt). Men fördelen är att det inte kommer några chockmoment, ingen risk för blackout, inget trassel med stavning eller sökande efter rätt ord på provet och att jag kommer vara klar någon gång i mitten av maj. :) Så det får nog bli så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0