Vart tog immunforsvaret vagen?

Har lyckats fa nagon oroninflammation light och hostan haller i sig. Men jag har anda lyckats halla mig aktiv i helgen. Igar efter utgangen var vi inte det piggaste ganget i stan men jag, Gustav och Elena tog oss ivag och lunchade med Rudolfo och en van till honom. Jag provade en "rocoto relleno", som ar en slags chili fylld med kott, och en potatisbakelse till. Riktigt gott! Fortfarade fattas marsvinet pa mina matupplevelser och jag vet fortfarande inte om jag ska prova. Kommer nog fa svart att sudda bort bilden av mina sota foredetta husdjur nar jag ser ett helt grillat marssvin pa tallriken. Men man ska aldrig saga aldrig.

Efter lunchen gick vi pa nagon kaffeprovning. Det kandes lite som att man hade kommit till livets ord. Musik och applader varannan minut. Vi stannade bara under en forelasning och fick en kopp kaffe. Pa kvallen lagade Gustav couscous sallad med korv. Vi har skapat som en lordagstradition med matlagning nu, riktigt mysigt!

Idag kanske vi ska ta oss till parken eller nagot annat lungt. Man far inse sina begransningar ibland, men ibland ar det ofaaaantligt trakigt att ta det lugnt. Imorgon ska jag i alla fall borja pyssla lite med lekarna som jag ska halla for tjejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0