Misa y gimnasio

Nu ar jag antligen 99% frisk! Darfor tog jag mig till gymmet i fredags med Gustav. Har sagt nu i 2.5 manad att jag ska borja trana sa det var minst sagt pa tiden. Skont med en personlig tranare ocksa, men idag kanns det i armar, mage och axlar kan jag lova haha.

Igar hade barnen massa pa Hogar med den spanska prasten. Det var intressant att vara med och kolla hur det fungerar. Man marker verkligen att religionen har storre inflytande har i Peru om man jamfor med i Sverige. De har bibelstudier med barnen en gang i veckan och alla kan psalmerna.

Efterat pa Niña Maria fick tjejerna lite olika skolsaker och lite godsaker av nagra universitetsstudenter som haller pa med nagot projekt. Mycket uppskattat av barnen!

Idag har vi varit ivag i Yuanhuara och atit ceviche (ra fisk marinerad i massor med lime och lite chili, med sotpotatis och majs). Det var min andra gang och jag tycker faktiskt det ar riktigt smarrigt. Ar tyvarr inte piggaste tjejen i Arequipa idag efter gardagens utgang sa nu blir det nog en eftermiddagstupplur. Rudolfo och hans vanner vill ga ut ikvall igen for det ar Sant Patricks Day, men vi far val se.. Ar inte alls i partytillstand.

Annars har det rullat pa som vanligt i veckan. Jag var med pa danslektionen i torsdags. Eller med och med, det kan nog diskuteras.. Men jag gjorde mitt basta med denna hoftsvangande djungeldans. Har verkligen kannt nu de senaste veckorna hur jag borjar komma riktigt nara tjejerna. De anfortror sig mer och mer till mig for varje dag vilket ar himla roligt. Kommer bli svart att ta farval av dessa underbara tjejer i maj.. Nu har jag redan varit har halva tiden! Tiden gar fort nar man har roligt, sa ar det bara.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0