Injusticia

Ibland slas jag av hur elak varlden ar. Lille Sebastian som i hostas blev pakard av en full polis hade precis borjat halta sig fram gaende och trottsat alla odds. Hans ben var i princip helt krossat men lyckades laka ihop sa att han kunde ta sig fram lite for egen maskin efter manader av sangliggande och rehab. Da hander det som inte far handa. Han aker moped med sin pappa och vet inte vad han ska placera fotterna. Ena foten aker in i hjulet och foten blir ordentligt skadad. Sa nu ligger den lille kampen pa sjukhuset igen och det gor riktigt ont att tanka pa hur orattvis varlden kan vara ibland.

"And I know that it´s a wonderful world but I can´t feel it right now.."

Hursomhelst sa firade vi Ines fodelsedag i tisdags. 36 fyllda men det kan man inte tro! Jag och Lotta gjorde pannkakstarta och tjejerna hade kopt en superfin tarta. Pa fodelsedagarna ar det tradition att ga pa massa har sa Ines skulle ivag efter kalasandet. Nar vi fick den trakiga nyheten om Sebastian hande nagot som jag tyckte var helt fantastiskt - alla tjejerna ville ga med pa massan for att be for honom. Dar marker man hur stor skillnad det ar pa Peru och Sverige! Riktigt fin gest maste jag saga.

Nagot annat som jag fascineras av har ar hur bra de har bevarat sin kultur. Det ar nastan sa att man skams nar man star och pratar med deras danslarare och han undrar vilka traditionella svenska danser vi har.. Jag kan inte komma pa nagon direkt. Bugg? Ar det ens svenskt? Nej, jag alskar verkligen att Sverige ar sa oppet for andra kulturer men det hade inte skadat om vi hade bevarat lite av den egna varan ocksa. :)

Annars ar det inte mycket nytt att beratta. Ska ga och klattra ikvall med Gustav och Rudolfo. Trana 3 ganger i veckan ar mitt mal, vill inte bli forslappad haha. Hogar har fatt en ny tysk volontar, Inga, som ska jobba dar 1 manad. Har bara traffat henne en kort stund men hon verkar trevlig.

Sokte in till universitetet haromdagen. Det kanns valdigt avlagset att jag ska borja plugga till hosten. Man kopplar verkligen bort alla masten nar man ar ute och reser. Korkort, studier, traning.... Blir nog en liten kaftsmall nar man kommer tillbaka igen, men jag langtar samtidigt lite. Alskar att plugga sa det ska bli himla kul att komma igang!

Kanske att jag vagar utlova lite bilder till helgen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0