Helg

Nu har jag snart gjort hela jobbveckan och helgen vantar. Har skaffat mig en forkylning, men det som inte dodar det hardar haha.

Nasta vecka kommer Hogar oppna igen och det kommer bli lite forandringar. Tjejerna har alltid hamtat mat pa Hogar och atit alla maltider pa Niña Maria. Nu ar det slut med det och de ska ga direkt fran skolan till Hogar for att ata lunch. Jag tror att det ar bra att de far traffa de andra barnen lite for det ar trots allt en och samma organisation. Far se hur det utvecklar sig.

I veckan har de haft lite olika talleres (lektioner), mala pa tyg och dans. Pa onsdagarna ska jag fa halla i en aktivitet pa engelska med dem. Sa i helgen blir det till att klippa och klistra for jag har redan lite idéer. Memory, Twister och lite smatt och gott. Det ar alltid bra att anvanda alla sinnerna nar man lar sig! 

Har kommer antligen lite bilder :P battre sent an aldrig..
Det dansades flitigt nar vi firade en av flickornas fodelsedag. Tarta och annat snacks ats i pauserna!
Santa Catalina, Gustav begrundar detta kloster som byggdes pa 1500-talet och ar helt enormt! 
Jag pa klostret.
Sa har kommer t-shirtarna se ut som ska saljas for att fa lite inkomster till organisationen mer an bistand.

Utsikten fran mitt "hem" som jag inte far nog av!
Ett av de mysigaste caféerna i stan.
Tjejerna malar olika motiv pa tyger. Fokuserade!

Ett lattips som far mig pa gott humor: Dyland & Lenny - Pégate Más.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0