Karneval i Puno

Hej hej!
Nu var det alldeles for langesedan jag skrev har. Sedan sist har jag hunnit med ytterligare en liten resa. Jag akte ivag i helgen till Puno, en stad belagen precis vid Titicacasjon. Reste tillsammans med nagra nagra peruaner som jag lart kanna genom en tysk volontar. Pa fredagen akte jag sjalv for de andra var tvugna att jobba och kom inte forran pa lordagen. Dock traffade jag pa en granne fran Arequipa och hade bade lunch och middagssallskap. Buena suerte!

Pa lordagen akte vi ut till de flytande oarna pa sjon. Det var riktigt haftigt att se hur de har konstruerat hela oar av vass och vi hade dessutom klarbla himmel! Pa kvallen daremot oste regnet ner.. Vi varmde oss med lite varmt vin och sedan tog vi oss till ett diskotek. Snacka om att vi fick upp varmen dar.. Det var sinnesjukt varmt pa det smockfulla diskoteket, och stamningen var pa topp!

Sondag morgon drog karnevalen igang pa riktigt. De dansade i olika gruppen genom hela stan. Vi hade nagra stolar precis intill karnevaltaget och hade perfekt utsikt over alla fargglada drakter. Riktigt maktigt! Olen cirkulerade flitigt hela tiden. Har anvander man bara ett eller tva glas som far ga runt och det gor pa nagot satt att stamningen blir lite mer intim. Riktigt kul!

Efter en liten siesta tog vi oss in till centrum dar diskoteken hade flyttat ut till gatan! I en glasogonbutik hade de placerat en bergssprangare och alla dansade utanfor och i butiken. Tror vi har en hel del att lara om hur man festar i Sverige haha.

Pa mandagen var det den stora karnevaldagen men tyvarr regnade det konstant och var svinkallt. Vi satt under ett skynke som snabbt lackte in da regnet samlades i polar. En eloge till dansarna som fortsatte i kylan trots minimala kjolar och allt!

Pa kvallen tog vi nattbussen och nu ar jag tillbaka i Arequipa igen. Dock borjar min 2 veckors semester pa fredag. Niña Maria stanger under de tva sista veckorna i februari och jag ska inleda med en till trip till stranden med Gustav och Lotta. Lite solpafyllning efter tva ganska regniga manader.

Danslektionerna har jag lagt ner.. Hiphop ar nog inget for mig haha. Min granne ar dock salsalarare och har lovat att han ska lara mig.

Ikvall ska vi fira en av flickorna som fyller ar under semestern! Ska leta efter en liten gava nu. Men forst lite bilder fran senaste tiden!

Kommentarer
Postat av: Krister

Fina bilder! Nöjd med kameran?

2012-02-16 @ 22:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0