Infektion i fingret

Jaja gott folk! Tillbaka med lite uppdatering om sjukdom som inte handlar om magen! Woho! I forra veckan gick jag till lakaren med ett finger som var uppenbart infekterat. Varfor vet jag inte men antagligen har en liten jaklig bakterie tagit sig in vid nageln. Fick antibiotika men efter 5 dagar var mitt finger lika rott, och annu lite storre.. Gick till en annan lakare och fick till och med genomga en liten operation. Han satte lokalbedovning och sedan snittade han ett litet snitt for att fa ur varet. Han anvande nagon nalliknande sak med en "trasa" for att torka rent i utrymmet dar varet varit innan. Allt gick fint och smartfritt.
Var pa aterbesok idag och allt sag bra ut. 3 dagar med antibiotika kvar och en liten linda runt fingret sedan ska jag vara tillbaka pa banan. Fordelen med att vara dalig i fingret ar att jag slipper diska ;) Nejda Lotta, jag ska ta igen det nar jag ar frisk!

Igar skulle Hogar ha oppnat men icke. Dar renoverar de for fullt och var tvugna att stanga en vecka till. Gustav ar dar och hjalper till med stadningen medan jag forsoker fordriva min semestervecka pa basta vis. Ska ivag pa bio snart. Nagon film med Adam Sandler tydligen.

Imorgon ska jag stada mitt rum. Insag efter lite gympa pa morgonen hur extremt skitigt mitt golv har blivit haha. Kanske kan vara vart att byta lakan ocksa.. Far ta mig ur semesterlunket nagra timmar imorgon helt enkelt!

Haromdagen var vi pa en fest utanfor en kyrka for ett helgon. Kanns lite motsagelsefullt att folk stod och drack sig redlosa precis som 15 aringar pa skolavslutningen. Men det var trevligt! Trots kylan.. Folk stod och dansade och de hade fyrverkerier och mat och liveband.

I helgen ska vi nog ta oss ut och dansa lite. Vi maste ju halla salsastegen varma.. Finns en hel del kvar att lara pa den fronten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0