Clinica

Da var det semester. Semester i magsjukans tecken.. Har lamnat in ett prov idag och ska fa svar om knappa timman. Blir spannande och se om det ar nagot levande som lurar i tarmarna. Just nu gar jag dessutom pa antibiotika for jag har fatt nagon infektion i mitt ena finger. Lagom macho sjukdom men men haha.

I veckan var det tankt att jag skulle turista runt som en galning med har inte hunnit med sa mycket av den varan. Jag och Gustav tog oss i alla fall till klostret Santa Catalina. Det ar verkligen sjukt stort, som en liten stad i staden. Det som jag gillar mest med de gamla byggnaderna har i Arequipa ar alla de fina innergardarna. Klostret var inget undantag pa den fronten. Massor av innergardar malade i rott och blatt med apelsintrad och annat som gjorde det till en lummig plats i denna okenstad. Har faktiskt inte haft sa mycket skogabstinens som jag trodde innan jag akte hit. Det ar nog for att vi bor mitt i centrala stan och det hander sa mycket hela tiden. Fart och flakt ar bra bot mot hemlangtan och andra deppigheter!

I helgen tankte jag ta mig till en park som ligger nara Niña Maria, ca 15 minuter till fots. Den var stangd nar jag och Gustav gick dit tidigare i veckan och har tydligen bara oppet pa helgerna. Darfor har jag bestallt lite solsken till helgen sa jag kan njuta av en picnic i parken.

Haromdagen var jag pa bio har och det ar sjukt billigt jamfort med hemma. Betalade 8.5 soles, vilket inte ens ar 25 kronor. Helt okej! Filmen, encanto de la bestia, var dock extremt amerikansk sa far bli nagot lite mer spannande nasta gang.

Nej nu ar det dags att bege sig. Uppdaterar med lite fler bilder till helgen tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0