Vanskapsband

Under veckan som varit har jag fatt dras med min hosta.. Har dock jobbat pa som vanligt, har bara 4 veckor kvar i Arequipa nu sa jag vill inte forlora nagon tid med barnen. Har under veckans gang varit pa 3 hembesok (bilder kommer nedan). Aven om dessa tjejerna inte tillhor de som ar allra fattigast sa forstar man att de har de knapert nar de inte ens har ett bord att ata frukost vid. Men som sagt de har de battre an en del.

Jag har aven borjat med en ny "taller", lektion, for tjejerna. Pa onsdagarna ska de fa lara sig hur man knyter olika armband som sa smaningom kan ga till forsaljning. Hjalp till sjalvhjalp sa att saga. Landet borjar redan generera massvis med spenat som de anvander till sallad, och jag tror att sadana idéer ar viktiga.

Pa fredag ska vi ha en despedida, hejdafest, for Lotta som aker hem nasta vecka. Kommer bli tomt nere vid vara lilla utomhusmatsal nar hon aker.

I helgen kommer en kille fran Brasilien hit som vi traffade under Boliviaresan, sa det blir nog lite guidande och utgang.

Nu kommer lite blandade bilder fran hembesok och Niña Maria.


Lunch pa Hogar

Lilla Rosita leker med tvattmedlet

Kommer sakna dessa goingar!

Sa har kan ett kok se ut i Peru

Ett sovrum


Kommentarer
Postat av: Andypandy

Blir alltid lika glad när du kommenterar!Må¨ste också bara säga en liten sak fast ack så viktig : SAKNAR DIG TILL TUSEN! Min fina Hansipansi, hannibal eller handyhanna! Det är på tok för längesen du satt här och vi glappkäftade som två lammrövar som mamma brukar säga.. Miljarder av svenska kalla kramar! <3

2012-04-23 @ 08:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0